söndag 17 januari 2010

Mera pannkaka


Så snart vi gjort oss hemmastadda i vårt nya rum, säger Scott till mig: mat, mamma. Frågade vad han ville ha och fick till svar pannkaka. Så det beställde jag in. Scott åt upp den i ett nafs och när han var klar sa han: mera pannkaka. Orkar du verkligen en till, frågade jag. Ja, svarade Scott. Så jag beställde in en till som han åt upp lika fort som den första. Scott bad om en till men jag sa att vi får vänta lite. Det är hans första mål sedan operationen så det kan likaväl sluta med att det kommer upp, så vi var det lite lugnt. Lovade honom mer pannkaka om en liten stund.

3 kommentarer:

  1. Bamse gott med pannkaka..själv har jag gjort pasta med laxbullar i smarrig sås. Sen blir det prinsess bullar för mig o gubben.

    Men inte ens prinsessbullar slår nygräddadr pannkakor med sylt o grädde.

    Men det e ju kul att han äter nu. Hoppas den 3dje pannkakan smakade lika gott som de två första.

    Saknar dig Scottis. Ses snart.

    SvaraRadera
  2. Här hemma har grannpojkarna lekt starwars med Will och Liv. De har byggt ett slott till princessan och räddar henne. När jag frågade de tre gubbarna innanför stormtrooper maskerna vad de ville äta så svarade de med PANNKAKOR. Och de åt och åt och åt. Så jag gav alla starwars gubbarna piggelin efteråt.

    Det blev en liten tids paus i slott-byggandet med alla kuddar som finns(!?)

    Snart kommer vi och byter av dig igen så att de inte är för trötta när de skall till dagis imorgon och du till jobbet.

    SvaraRadera
  3. Åh va skönt att höra att Scottis är hungrig på pannkakor och vill leka. Hoppas han kan vara uppe och springa runt och busa snart!
    Kramar Jenny, Ola, Leon och Tyra

    SvaraRadera